Startpagina

woensdag 17 februari 2016

Mixed Media Vlinder

Goedemorgen blogdinnetjes,

Mijn Oma was erg blij met de mixed media die ik voor opa had gemaakt. En zij wilde er ook graag eentje hebben. Voor haar heb ik de volgende gemaakt:


Benodigdheden:
Canvas 30x30cm
Paletmes
Diverse maten kwasten
Verschillende maten lepels
Schuursponsjes
Gesso
Acrylverf: Roze, wit, zwart, grijs en zilver(metallic)
Viva decor structuur pasta
COL1316 Bloemen
COL1393 Blaadjes en takjes
PK9089 Pretty papers
DF3404 designfolder extra chickenwire
Plakparels
3-d blokjes of kit.

Breng met een paletmes structuurpasta aan over het gehele canvas. Met de diverse maten lepels en paletmessen schraap je als het ware, de vlinder eruit. Vervolgens heb ik de rest er weer afgehaald en terug gedaan in de pot. Je kunt dit ook laten zitten dan ligt de vlinder in het canvas.

Zet het vervolgens in de witte gesso. Ik doe dit altijd met de achterkant van een schuursponsje vind het makkelijk en sneller werken.

Als de gesso droog is, schilder je de achtergrond in de gewenste kleur. Ik heb zelf de achtergrond monochroom gemaakt. De vlinder verf je in de kleuren die je wilt hebben. De randjes zijn daarna zwart gemaakt. Nu ga je de materialen die zilver wilt hebben, met een sponsje voorzichtig inkleuren. Dit lukt het beste door het sponsje zo vlak mogelijk te houden met het canvas. Vind je het niet zilver genoeg, dan kun je ze nog een beetje bijkleuren met een kwastje (heb ik ook gedaan).

In de hoeken heb ik een stans van de chickenwire gebruikt als sjabloon. Hierna heb ik er een stempel overheen gezet met watervaste inkt.


Na het sjabloneren was het chickenwire zilver dus heb ik hem onder de bloemen geplakt. Stans en embos zoveel bloemen en blaadjes als je wilt toevoegen op je canvas. Deze heb ik met lijm en 3-d blokjes op het canvas geplakt. 

Groetjes Joyce

3 opmerkingen:

  1. Prachtige mixed media, hele mooie vlinder. Ben ook volger bij je geworden.
    Gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wouw Joyce, ik vond die voor je Opa ook al zo mooi en deze ook weer!
    Wat passen ze qua kleur prachtig bij elkaar en voor je Oma natuurlijk
    een vleugje roze! Hoe je het allemaal hebt gedaan en ook zo goed omschreven
    petje af!!! Echt prachtig gedaan!!!!
    Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen